Monday, March 9, 2009

Murtabak Singapura…nyump! Nyump!


Pada entry kali nie, aku sengaje nak wat korang kecor..haha… alkisah, pada tanggal 7hb Mac yang lalu, aku telah pulang ke kampung halaman aku, di Johor sempena cuti hujung minggu 3 hari yang termasuk cuti hari Maulidur Rasul pada isninnye. Aku bertolak pagi. Bangun tido, gi mandi then ,solat and terus aku gerak balek Johor. Sedang dalam perjalanan tu perut aku berkeroncong, huk huk… dan “beliau” mengatakan bahawasanya “beliau” lapor. Baru aku ingat, aku xmkn malam semalam (malam pada 6hb tu). Jadi, kebetulan pulak aku gune jalan luar (xlalu highway) so aku bercadang nak singgah kat restoran murtabak singapura kat Muar untuk sarap. Lokasi restoran tersebut adalah berdekatan dengan sekolah aku. Iaitu SAMURA @ SEK MEN SAINS MUAR, Tg Agas. Nila rupe kedai tu….



Aku sampai kat situ dalam jam 10 pagi. Tapi xramai orang lagi kat situ. So cepatla aku punye murtabak sampai. So inilah rupe murtabak tu...


Hmm…sedap.. ditambah lagi dengan teh tarik..hehe. memang nikmat aku punye breakfast hari tu.. yang warne perang2 tu adelah taburan daging goreng berempah. Dan kat dalam tu pun ade gak taburan daging goreng berempah. Tu yang die jadi tebal semacam tu . Peh memang nikmat wa cakaplu..huhu tambahan dicicah dengan sos yang istimewa. Memang menangis aku makan murtabak tu sebab terlampau sedap huk-huk… harge die pn berpatutanle dengan kualiti rase murtabak tu.. untuk pengetahuan.Bagi murtabak kecik (yang aku mkan nie) harge = RM 6.00, besar = RM 10.00, dan special = RM 12.00… mase tu aku belanje 7 hinggit untuk murtabak satu dan the tarik king…tapi aku rase berbaloila sebab memang puas hati… so sesape yang suke jalan2 cari makan bolehla “terai” restoran nie…okeyh, skian saje dari jenjen..ahak… bertemu lagi di lain waktu didalam rancangan…JENJALAN ISI PERUT dengan ABG JENJEN..ahak… peace…

(pssstt…. Rase die memang sedap wooo… klu murtabak kt pasar malam ke, kat bazaar Ramadhan ke, memang xleh kalahkan wooo… seyes aku xtipu try r, baru tau…. )

1 ConteNg siNi KLu Berani:

SyakieraRusli on April 29, 2009 at 9:16 PM said...

kambeng toll..nyesal bace blog ko d kale aku lapor pepagi nih..hamfess..
>:P